Współcześnie prowadzenie przedsiębiorstwem znacznie częściej wymaga od właściciela zlecenia części zadań innym realizatorom. Dotyczy to zarówno z zagadnieniami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla wielu firm. Prócz tego nie każda placówka zatrudnia w takim stopniu wykwalifikowanych członków zespołu doradczego, by w sposób profesjonalny taki raport zinterpretować. Z tego powodu znacznie częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Dobre agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale również każdy projekt konstruują od podstaw. Dokładnie tak dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem indywidualnych cech konkretnego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel prokurowania takiego raportu, jego zastosowanie w praktyce. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo istotne są również częste spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport prezentuje treści zarówno statystyczne jak i innego rodzaju w profesjonalny, a równocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju badania otoczenia rynkowego są przy tym wykonywane przez ekspertów z branży marketingu. Oferta firmy, prezentacje produktu lub usługi, prezentacje wizerunkowe . Można zatem efektywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w aspekcie materialnym, jak i strategii całościowych.